Jak należy łączyć posiłki


Odpowiedzi: 9 to “Jak należy łączyć posiłki”

  1. qrde blade Says:

    Następny doskonały wykład dotyczący odpowiedniej diety i jej faktycznej wartości dla organizmu oraz zagadnienia jak praktycznie schudnąć nie rujnując zdrowia i nie ulegając efektowi YOYO –> http://youtu.be/qx680vUIGms
    POLECAM I POZDRAWIAM

  2. qrde blade Says:

    Cukrzycy – doskonała wiadomość… Obejrzyjcie ten wykład – film, aby dowiedzieć się jak skończyć z tą dotąd rzekomo nieuleczalną chorobą –> http://youtu.be/Hz2E4esiDCE
    POZDRAWIAM

  3. totalnyatak.wordpress.com Says:

    Dzieki za wpis bo brzuch mi rosnie🙂

  4. OlO Says:

    Jacolo miałeś rację co do mąki pszennej ona zawiera jakieś gumowe gó..o, jak sprawdzić? wystarczy wsypać mąkę do miski i zalać gorącą wodą, ciężko taką mąkę wymieszać i trudno ubić na stolnicy, a jak się uda to potem ciasto upiecze się to tego nie da się jeść (na przykładzie robienia ciasta na Tortille tylko sama woda i mąka).
    Z drugiej jednak strony lepsze jest samo-własne ręcznie wymłócone ziarno, hasło w wyszukiwarce „ręczny młynek do mielenia zboża”

    • Jacolo Says:

      Po za tym gumowym g… jest w niej gluten, który większość populacji nie przyswaja a organizm ma problemy z jego usunięciem. Jeżeli już ktoś musi jeść chleb to tylko żytni ale dokładnie czytać etykiety bo nawet niektóre chleby „żytnie” mają składzie mąkę pszenną. Najlepiej oczywiście samemu zmielić żyto.

  5. OlO Says:

    10 Przykazań Poprawnego Spożywania Pokarmów

    1. Nie jedz szybko – pośpiech podczas jedzenia, złe przeżuwanie pokarmu, zakłóca proces trawienia. Pokarm nie jest trawiony całkowicie i odkłada się w postaci tłuszczu. Żeby się pozbyć tego przyzwyczajenia należy przyjąć jako zasadę, że każdy kęs pokarmu powinien być przeżuty minimum 40-50 razy.

    2. Nie pij podczas posiłków – prowadzi to bowiem do zaburzeń funkcjonowania układu pokarmowego i hormonalnego. Kto je w ten sposób tyje nawet od wody. Proszę się przyzwyczajać do picia na 20 minut przed jedzeniem, lub 1 – 1,5 godziny po jedzeniu.

    3. Nie jedz dużo, a zwłaszcza produktów mącznych i słodyczy – skrobia, znajdująca się w produktach mącznych zmniejsza (zakleja) powierzchnię ssącą (wchłaniającą) przewodu pokarmowego, sprzyja powstawaniu w organizmie nadmiaru śluzu, a słodki smak powodowany cukrem, który mają produkty spożywcze, prowadzi przez nadmiar owego cukru do zwiększania masy ciała. Proszę zamienić słodycze na suszone owoce, pestki (np. słonecznika, dyni…) i niedużą ilość orzechów. Jednorazowy posiłek nie powinien być większej objętości niż dwie zwinięte w pięść i złączone dłonie – taka jest objętość żołądka – jeśli tyle zjadłeś przerwij, bo żołądek więcej nie strawi, przepuści to do jelit niestrawione, a tam zostanie to przerobione tylko na tłuszcz, który odłoży się w pasie lub biodrach, albo jeszcze gorzej – to wszystko zalegnie w postaci szkodliwych jak cholera kamieni jelitowych w zakamarkach jelit i stanie się źródłem rozsiewanych stamtąd przez włoski jelitowe zakażeń organizmu, źródłem rozsiewu „złych” bakterii.

    4.Zwalczaj przyzwyczajenie do częstego jedzenia lub ciągłego żucia – jak tylko coś trafia nam do ust, język jako organ smaku, przekazuje polecenie do mózgu i od razu włącza się wiele różnych mechanizmów, wśród których jest i mechanizm obronny. Język nie może od razu stwierdzić, czy to co trafiło, to „trucizna” czy pożywienie. Dlatego też, leukocyty, które chronią nas przed chorobami ,,porzucają swoją pracę” w zakresie leczenia i oczyszczania organizmu i szybko zaczynają się zbierać przy żołądku, do którego powinien trafić pokarm. Jeśli ich „usługi” się nie przydały, znów zaczynają się zajmować „swoją robotą”. Ale gdy nadejdzie nowa porcja pożywienia wszystko powtarza się od początku. W wyniku takiej wyczerpującej pracy leukocyty nie spełniają nałożonych na nie obowiązków w zakresie obrony organizmu. Właśnie dlatego, po pierwsze podczas epidemii np. grypy ci, którzy przyzwyczaili się ciągle żuć chorują w pierwszej kolejności, a po drugie układ enzymatyczny od takiej pracy zaczyna produkować zbyt słabe enzymy trawienne. Proces trawienia jest upośledzony, w rezultacie czego w organizmie zamiast wody i dwutlenku węgla powstaje tłuszcz, który się gromadzi w tkance tłuszczowej. (Nawiasem mówiąc, dotyczy to również tych, którzy nieustannie żują gumę).

    5. Nie jedz produktów byle jak ze sobą skomponowanych, czyli niewłaściwie łączonych. Do strawienia różnych grup produktów są wydzielane różne enzymy. Nieprawidłowe łączenie produktów z czasem osłabia aparat enzymatyczny. Pokarm jest trawiony z trudem. Część pokarmu zaczyna gnić, a część – organizm przekształca w tłuszcz.

    6. Nie leż przy jedzeniu ani po jedzeniu – zmiana pozycji pionowej ciała na poziomą „włącza” mechanizmy, które działają podczas snu i wtedy proces trawienia pokarmu odchodzi na „drugi plan”. Pokarm nie jest trawiony, tylko zamieniany w tłuszcz. Po jedzeniu najlepiej dla organizmu jest pochodzić, szczególnie pochodzić na piętach, (jeśli jest taka możliwość). To zapewni dodatkowy dopływ krwi do żołądka, co powoduje lepsze trawienie.

    7. Nie jedz podczas oglądania telewizji, czy pracy na komputerze, gry wirtualnej itp – Jedzenie jest procesem intymnym. Nie na próżno starożytni dietetycy radzili, aby człowiek jedzący był „głuchy i niemy”. Jeśli się je i ogląda telewizję, to mózg nie wie co ma robić, przerabiać informację idącą z ekranu lub kierować procesem trawiennym. W wyniku takiego dylematu proces trawienia jest zakłócony i je się wtedy więcej.
    8. Nie jedz w stanie poddenerwowania – Jeśli jesteście zdenerwowani nigdy nie jedzcie, bo będziecie jeść bez umiaru. Wątroba w pierwszej kolejności reaguje „na stres” i przy tym następuje gwałtowne zwężenie dróg żółciowych. Żółć nie dociera do jelita cienkiego i pokarm będzie niestrawiony.

    9. Nie jedz przed snem (nocą) – nocą organizm śpi. Wszystkie procesy są skierowane na regenerację komórek i odbudowywania sił. Energia „uszła” z organów trawiennych. Nocne jedzenie daje nam tylko zwały tłuszczu (nie trawi się prawidłowo), kamienie w wątrobie i piasek w nerkach.

    99. Nie jedz za wiele produktów rafinowanych i długo gotowanych. Te produkty są pozbawione naturalnych witamin, mikro i makro-elementów. Jedynie, co organizm może z nich wziąć – to „puste” kalorie, stąd nawet przy obfitości pożywienia odczuwa się ciągle głód, który trzeba zaspokoić, a to oznacza, że trzeba znowu jeść. W rezultacie jemy 5 – 10 razy więcej, niż powinniśmy.

    http://bialczynski.wordpress.com/2012/06/

  6. ania Says:

    jeszcze dodam ze jest to metoda tombaka ,a takze on w swojej ksiazce pisze o prawidlowym laczeniu pokarmow.

  7. widz Says:

    Co wobec tego z fasolą i innymi strączkowymi? Fasola np. zawiera dużo białka i dużo węglowodanów: białko 21.4 g ; węglowodany 45.9 g w 100 g. Oprócz bardzo wielu mądrych i pożytecznych rzeczy, o których mówi prelegent, to propagowanie takiej teori o nie łączeniu w jedzeniu białka i węglowodanów jest niezrozumiałe.

    • Maria Says:

      To prawda, ale wydaje mi się, że jest to mniej obciążające dla organizmu niż makroskładniki różnego pochodzenia podane w jednym posiłku. O co mi chodzi? Otóż: mięso jest produktem/białkiem zwierzęcym, skrobia węglowodanem roślinnego pochodzenia – to dwa różne źródła. Natomiast fasola, groch, bóg, ciecieżyca, soja, soczewica…wszystkie one są pochodzenia roślinnego. Owszem są ciężkostrawne ale nie tak jak połączenia ryby z ryżem, schabowego z ziemniakamim czy makaronu z mięsem (spagetti). Ponadto, moczenie strączkowych i długotrwałe gotowanie pozbawia je w jakimś stopniu włąściwości wzdymających, a dodatek świeżych warzyw dostarczy enzymów i kwasów, które ułatwią proces trawienia. No i jeszcze troszkę majeranku i już tak nie puszy😀
      A ile zdrowych rzeczy, hoho…


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: