Właściwości Aroni i jej wpływ na organizm


Nie wszyscy wiedzą , że Aronia uważana jest za najzdrowszy owoc jagodowy na świecie – tzw. bombę witaminową… Czy zdajecie sobie sprawę z tego, że Aronia zawiera duże ilości witamin C, B1, B2, B6, E, składników mineralnych, antyutleniaczy i mikroelementów. Jest też jedynym tak doskonałym źródłem witaminy PP. Jej owoce mają także działanie odżywcze i antytoksyczne. Obecność kwasu chloro genowego, który spowalnia absorpcje glukozy, sprawia , że Aronia polecana jest dla diabetyków.

Żyjemy w ciągłym stresie i pośpiechu a stąd krok do wielu chorób serca, nadciśnienia, zawałów… W Pomorskiej Akademii Medycznej, oraz Klinice Kardiologii AM w Warszawie, udowodniono, że wyciąg z Aronii pozwala dość skutecznie regulować nadciśnienie tętnicze, zapobiega odkładaniu się cholesterolu w ściankach tętnic, oraz chroni przed chorobami serca. Spadek ciśnienia notowano zaledwie po sześciu tygodniach terapii u niemal wszystkich badanych osób. Okazuje się, że Aronia zmniejsza stany zapalne drobnych naczyń krwionośnych. Owoce i sok, oraz przetwory z Aronii zapobiegają miażdżycy. Działają przeciwkrwotocznie i uspokajająco. Wiele leków syntetycznych można by, więc zdecydowanie odstawić i nie byłoby konieczności ich przyjmowania, gdyby spożywać Aronię i … zwracać więcej uwagi na swoją dietę.

Aronia jako produkt zdrowotny została odkryta stosunkowo niedawno ale jej właściwości lecznicze potwierdzone są wieloma badaniami. Wszyscy, którzy lubią czerwone wino typu Cabernet powinni wiedzieć , że Aronia ma podobne właściwości do wspomnianego wina. Tyle, że możemy ją pić bez ograniczeń..!I co najważniejsze chroni zdecydowanie organizm przed nowotworami…

Każdy kto żyje w pośpiechu, nie dba o właściwą dietę powinien zdawać sobie sprawę z ryzyka jakie jego styl życia niesie za sobą… Może warto zamiast kolejnego hot-doga czy hamburgera zastanowić się nad zjedzeniem konfitury z Aronii albo wypiciu soku z tego owocu, który łagodzi stany stresowe, uspokaja i wzmacnia organizm.
Największa ilość antyoksydantów i rutyny (rutozyd), zawiera świeżo wyciśnięty sok. Najlepiej jest go zrobić samemu… Ale skąd wziąć owoce Aronii i skąd znaleźć na to czas???

Można kupować gotowe SOKI czy przetwory, lecz taki sok ma już nieco mniejszą wartość prozdrowotną. Żeby terapia Aronią przynosiła pożądany skutek trzeba zadbać o taką postać Aronii, aby procedura przetwarzania zapewniała jak najmniejsze straty witamin i składników leczniczych, na których nam zależy. Oczywiście najlepiej jeśli surowiec pochodzi z plantacji ekologicznych.

Spożywanie tego owocu to same plusy: obecność antocyjanów opóźnia proces starzenia, usprawnia przemianę materii i poprawia gospodarkę tłuszczami, uodparnia skórę na szkodliwe działanie słonecznych promieni UV… Jednym słowem stosowana powinna być w szeroko pojętej profilaktyce wielu chorób, w szczególności tzw. chorób cywilizacyjnych.
Regularne spożywanie poprawia pamięć i procesy uczenia się!

http://www.ithink.pl/

Odpowiedzi: 32 to “Właściwości Aroni i jej wpływ na organizm”

  1. Patryk Says:

    moim zdaniem lepiej zdrowo się odżywiać, pić sok który wykręca twarz niż brać do końca życia tabletki na nadciśnienie a bynajmniej opóźnić ich zażywanie.
    Dziś sam zakupiłem butelkę i zaczynam pić a niebawem sam zaopatrzę się w tą roslinkę

  2. Teresa Zwierz Says:

    czy ktoś wie czemu po użyciu soku z aroni mam silne bóle brzucha i biegunkę, jest tak od 2 lat

  3. Taida Says:

    A ja gotuje owoce w małej ilości wody z cukrem potem miksuje i na gorąco zamyka w słoiczku i mam np. .do na leśników.

    • Piotr Says:

      Gotując zabijasz wit. C

  4. zeus Says:

    jaki biznes by się kręcił dla koncernów farmaceutycznych, gdyby odstawiono leki i patrzono na dietę? ale lepiej latać po tanie żarcie w Biedronce czy innym syfie a później latać do dilera koncernów farmaceutycznych pod nazwą „lekarz” i latać po leki do apteki, po co myśleć:)? niewolnicze bydło tak ma.

    • zeus Says:

      żaden diler koncernów farmaceutycznych nie zna np tego cytatu: „Lekarz leczy, natura uzdrawia. Medicus curat, natura sanat. (łac.)” – Hipokrates. a to powinna być podstawa wyleczenia, ale jak się skupia na leczeniu a nie wyleczeniu i dilerką dla koncernów farmaceutycznych za drobne prowizje to jest jak jest.

  5. Dżem aroniowo – jabłkowy | Przepisy na ? Says:

    […] wzrok.Wiecej o zdrowotnych właściwościach aronii polecam do przeczytania artykuł:tutaj.W skład aronii wchodzą taniny,którym zawdzięcza swój cierpki smak i antocyjany,które daja jej […]

  6. Danuta Rodziewicz Says:

    Mam aronie u mnie w parku pod Sztokholmem, ekologiczna nikt jej nie podlewa, tylko deszcz.Zamrazam i mam caly rok. Robie z niej codziennie koktajl dodajac inne owoce i 2 albo 3 suszone daktyle, dzieki temu koktajl jest slotki. Nie musze juz brac tabletek nas nadcisnienie. Polecam, malo pracy i bardzo zdrowo.

  7. Ulka Says:

    ” Owoce aronii zawierają od 1200 do 5000 mg witaminy P, podczas gdy w owocach uprawianych tradycyjnie na terenie Polski zawartość tej witaminy nie przekracza kilkudziesięciu mg. Zaznaczyć należy, że w sokach i mrożonkach witamina ta prawie w pełni zachowuje swoją aktywność.”

  8. Jurek Says:

    Witam. Ja mam aronię z własnego ogródka. Owoce aroni używam do kompotów z innych owoców po kilkanaście ziarenek. Z aroni robię smaczne wino z dodatkiem innych owoców .

  9. GRZEGORZ Says:

    ABY POZBYĆ SIĘ CIERPKOŚCI ARONI TRZEBA JĄ ZAMROZIĆ A POTEM ROZMROZIĆ I JEST JUŻ JAK MIÓD.

  10. Andrzej Says:

    aronia bez cukru ale z ksylitolem ,super smaczna i dla diabetyków.

  11. jamago Says:

    Tej cierpkości to chyba nigdy całkiem nie straci , ale można dodać jabłek , jest łagodniejsza . Ja tak robię dżem i smakuje .

  12. ewik Says:

    Ja zrobiłam z cukrem,jest nadal cierpka,ale pewnie ma zachowane witaminy.

  13. dorfa Says:

    A kto próbował suszonej aroni, jest wspaniała.Jest slodka , bez goryczy, można ja jeść i stosować jak rodzynki.Polecam.

    • Roman Says:

      To prawda. Zawsze suszę owoce i spożywam same (zamiast cukierków), a także dodaję zamiast rodzynek do ciast i deserów. Rewelacja.

  14. Barbara Dudkiewicz Says:

    najzdrowszym słodzikiem naturalnym jest lukrecja ,to nasz polski żenszen ,kupić w sklepach zielarskich.Basieńka

  15. ~CukierToTrucizna Says:

    Do „Natalia”: a niby od kiedy biały cukier to naturalny składnik?
    Wyjście jest tylko jedno: miód (prawdziwy, nie ze sklepu).

    • RAKOWI NIE Says:

      Zgadza się CUKIER to RAK!!!

  16. Aśka Says:

    Tylko nie dodawajcie kwasku cytrynowego! Poczytajcie w necie o nim troszeczkę.

  17. Gosia Says:

    ja robię nalewkę i jest mniamniusia, tylko, że na spirytusie i nie wiem czy jej działanie wówczas jest też lecznicze, ale rozgrzewające na pewno! Przede wszystkim wywołuje rumieniec na moim licu.

  18. kasia Says:

    Ja robie sok z ok 2 kg aronii, gotuje to z liscmi wisni, skorkami z pamaranczy i mandarynek. Po przecedzeniu daje kwasek cytrynowy i 0,5 kg cukru i goryczki nie ma. Nie mroze owocow bo kiedys nawet po 2 tyg pobytu w lodowce, goryczka nadal byla.

    • misiek Says:

      mówisz głupoty bo przemrożenie owocu daje nam słodszy smak owocu a nie niszczy goryczy aronii a slodkosc daje nam wrazenie ze owoc przemrożony ma slabsza gorycz.. . mam plantacje wiec cos wiem o niej i mam swojska produkcje soku z aronii….

    • Janusz Says:

      kwasek cytrynowy nie ma nic wspólnego z cytryną ,jest bardzo szkodliwy .Bazyli

  19. szczepan Says:

    Aronię można głęboko zamrozić -18 -20 *C i używać w dowolnym czasie do sporządzania np. kompotu lub miksować z np. śmietanką.Mrożona aronia traci goryczkę i nie przypomina tej zerwanej z krzewu. Ja zamrażam każdego roku ok. 3kg i mam do następnego zbioru.Polecam

  20. Dom Says:

    syrop z agawy, lub miod

  21. widz Says:

    ale jak spożywać aronię? jest okropnie cierpka i kwaśna, że mordę wykrzywia

    • PIK Says:

      Zgadza sie, „jest okropnie cierpka i kwaśna, że mordę wykrzywia” i to nie tylko Tobie, ja dodaje troche cukru i pije z woda.

    • Damian Skrodzki Says:

      Polecam soki z aronii robione z dodatkiem liści z wiśni. Jest mniej gorzka i ogólnie dużo lepsza ;]

  22. Lawenda Says:

    Ja bym spróbował zamiast cukru białego brązowy trzcinowy wydaje mi się dużo lepszy do domowych przetworów.

    • zeus Says:

      cukier się rozkłada, obojętni jaki jest na sucho:) czy miód czy trzcinowy czy zwykly, zostaje z niego to samo:)

  23. Natalia Says:

    Jak dobrze ze mam sasiadke co ma jej zawsze zaduzo i mi owoce podrzuca, zawsze robie sobie soki na zime i mam jak znalazl, jedynie zastanawia mnie czym oprocz cukru moge jzakaserwowac, chodzi mi o naturalny skladnik, moze ktos podpowie z gory dziekuje:D


Skomentuj

