Enneagram


Słowo Enneagram pochodzi od połączenia dwóch greckich słów „ennea” oznaczającego „dziewięć” oraz „gram” oznaczającego „znak”. Enneagram jest nauką próbującą scharakteryzować ludzkie rodzaje osobowości oraz związki pomiędzy nimi. Enneagram dzieli ludzkie charaktery na 9 podstawowych typów. Każdy z tych typów posiada swoje własne motywy działania, własne obawy oraz własne sposoby rozwiązywania problemów. Każda osoba posiada tylko jeden typ charakteru, który się rozwija w okresie dzieciństwa i przyjmuje się, że jest on nie zmienny podczas naszego całego życia. Ponieważ symbol Enneagramu jest przedstawiony za pomocą okręgu, każdy z typów posiada dwa sąsiednie typy, które w mniejszym lub większym stopniu mogą wpływać na dany typ. Te dwa typy są określane skrzydłami (ang. wing) i są używane pomocniczo przy określaniu typu danej osoby. Dla przykładu, ktoś z typem 7 może mieć silny wpływ jednego ze swoich sąsiadów czyli typu 8, wtedy określa się, że taka osoba posiada typ 7w8. Z kolei inna osoba posiadająca typ 8 z silnym wpływem typu 7, posiada typ 8w7. Zachowanie obydwu osób może być bardzo podobne, jednak posiadają one dwa różne motory swoich działań, które są okreslone przez ich typ główny. Ponadto rozróżnia się dwa stany emocjonalne, stres i relaks. Powodują one, że chwilowo przejmujemy pewne charakterystyczne cechy typu z którym jesteśmy połączeni. Symbol Enneagramu pokazuje które typy są połączone z którymi typami. Istnieją jednak obecnie dwa sposoby interpretacji tych połączeń. Pierwszy, starszy został przedstawiony przez psychologa Helen Palmer, wg której tylko stan emocjonalny powoduje przejęcie cech wynikających z połączenia. Drugi, nowszy, przedstawiony przez psychologów Don Richard Riso oraz Russ Hudson mówi, że owszem możemy przejmować pewne cechy ale jest to określone nie tylko przez nasz stan emocjonalny, ale również przez nasz ogólny charakter. Opisy zawarte na tej stronie opierają się głównie na tej drugiej interpretacji. Uwzględnione są również skrzydła. Dla przykładu typ 7 posiada połączenia z typami 1 oraz 5. W stanie stresu osoba z typem 7, może przejąć najgorsze cechy typów 1 i 5, z kolei w stanie relaksu przejmuje najlepsze cechy typów 1 i 5. Ponadto każda osoba może być emocjonalnie stabilna czyli zdrowa lub może być niezdrowa. W tym drugim stanie ujawniają się wszelkie wady wynikające z jej typu charakteru, podczas gdy osoba znajdująca się w pierwszym stanie, potrafi w pełni wykorzystać swoje zalety zupełnie „zapominając” o wadach. Jak widać rodzajów charakterów może być bardzo dużo. Wynikają one ze skrzydeł typów jak i z połączeń. Jednak to główny typ danej osoby określa jej motywy działania, obawy i jej ogólny obraz zachowania.


Pochodzenie Enneagramu jest wciąż tematem rozważań i wielu domysłów. Jedna z najwcześniejszych wzmianek, podaje rosjanina o nazwisku Gieorgij Iwanowicz Gjurdżijew (1866-1949), który podróżując po Afryce Północnej i Azji poznawał starożytne tradycje i wierzenia. W czasie tych podróży natrafił on na pradawną naukę suficką, którą Gjurdżijew nazwał Czwartą Drogą i która tak zafascynowała Gjurdżijewa iż uznał, że zacznie jej nauczać wśród zachodnich państw. Jednakże pierwszy poważny opis Enneagramu należy przypisać czylijczykowi Oscarowi Ichazo który studiował wiele nauk takich jak Zen, I Ching, Buddyzm, Judaizm, a także Czwartą Drogę Gjurdżijewa. Ichazo w latach 60-tych rozwinął teorię dziewięciu osobowości i nauczył jej czylijskiego psychologa Cladio Naranjo. Naranjo „przetłumaczył” tą naukę na język współczesnej psychologi i we wczesnych latach 70-tych przedstawił ją na forum psychologów w Ameryce Północnej. Najsłynniejsze ze współczesnych opracowań Enneagramu to Helen Palmer – The Enneagram: Understanding Yourself and the Others in Your Life z roku 1988 oraz Don Richard Riso i Russ Hudson – Enneagram Transformation: Releases and Affirmations for Healing Your Personality Type – 1993. Enneagram stał się narzędziem badania osobowości używanym również w wielkich korporacjach. Opracowany przez Uniwersytet Stanforda system jest używany w takich firmach jak (podane za zagranicznym wydaniem Newsweek) Motorola, Marriott, Silicon Graphics czy nawet przez Pocztę Stanów Zjednoczonych.

Test własnej osobowości można wykonać pod adresem

http://www.enneagram.pl/

 

Tutaj można sprawdzić po teście co nam wyszłohttp://www.enneagram.pl/

Było by miło byście wpisali swój wynik końcowy, zobaczymy czy jakaś szczególna osobowość się powtarza😉

http://www.enneagram.pl/

Odpowiedzi: 119 to “Enneagram”

  1. Adam Says:

    5w4 interesujące …🙂

  2. Ad Says:

    1w2 ale nie wszystkie cechy osobowości się zgadzają, około 85 – 90% opisu potwierdza to jaki jestem

  3. Natalia Ś Says:

    Mi wyszło 7w8😛 opis nawet się zgadza😀

  4. nika Says:

    9w8 zaskakująco trafny…

  5. Asia Says:

    „5”…to bezapelacyjnie ja…ciężka sprawa…dla męża;)

  6. MiLa Says:

    MÓJ TYP TO: 1w2.
    Co oznacza typ 1w2?

  7. Joanna Says:

    7w8 -Siódemka ze skrzydłem osiem: „Realista”

    Gdy jest zdrowa, siódemka ze skrzydłem 8 jest często chojna, towarzyska i wylewna. Ma skłonność do bycia wyjątkowo lojalną wobec przyjaciół, zwłaszcza do tych z podtypem socjalnym. Zagorzale broni tych, na których jej zależy. Może wydawać się głośna i niesforna, choć niektóre 7w8 są bardziej grzeczne i dowcipne. Lubi różne uroczystości, opowieści, kawały, jedzenie, podróże. Generalnie ma silne poczucie własnej wartości i zawsze stara się osiągnąć to czego chce. Ma talent do robienia czegoś z niczegoś. Zazwyczaj dzieli się z innymi tym co ma, chce by wszyscy doceniali jej poczucie obowiązku i szeroki zakres zainteresowań.
    Gdy 7w8 jest w stresie, może stać się wymagająca, okazywać samolubną niecierpliwość i narcyzm. Gdy chce coś, to chce tego natychmiast. Agresywna, chce szybko zrobyć pieniądze, materialną pozycję i status. Może domagać się od innych, aby inni mówili jej to sama chce usłyszeć. Często jest perfekcjonistą. Moralizuje innych choć sama jest nieodpowiedzialna. Posiada amnezję na obietnice dawane z potrzeby chwili. Ma szczególną trudność z wiernością małżeńska.

  8. tom Says:

    tom
    ja mam 9

  9. M33 Says:

    1w9

  10. ja Says:

    5w4

  11. michal Says:

    halloo//u mnie wyszlo 7w8..

    • mo Says:

      4w5

  12. Jacolo Says:

    Tu są wszystkie typy enneagramu http://www.enneagram.pl/

    • Osa Says:

      nie ma wszystkich np 1w6

  13. Taziff Says:

    Mi wyszło 2, można prosić jakiś opis?

  14. Halszka Says:

    odkopane…;)
    2w1, bardzo prosze i ogolnie o 2
    Dziekuje pieknie😉 pozdrowienia.

    • Jacolo Says:

      Hmm… to tak jak ja🙂 nie często się zdarza ten typ🙂

      To skrzydło daje dwójce nieco uczciwości i emocjonalnej stabilności. Gdy dwójka z tym skrzydłem jest zdrowa, pracuje według swoich zasad pomagania innym. Może się starać utrzymywać wysokie standardy. Etyka jest ważniejsza niż duma. Jest bardziej dyskretna i szanująca granice innych ludzi, a gdy jest smutna, ma tendencję do zamykania się w sobie i przeżywania silnych emocji wewnątrz. Jest bardziej melancholijna niż dwójka ze skrzydłem trzy.
      Gdy jest w stresie, często myli swoje poczucie misji pomagania innym z potrzebami związanymi tylko z jej osobą. Może ślepo kierować się swoimi motywami, naruszać prywatność innych osób oraz starać się innych zdominować. Uważa, że jej akcje są zupełnie usprawiedliwione poczuciem, że pomaga w dobrej wierze. Może również skupiać się tylko i wyłącznie na pomaganiu innym. Jest to dla niej sposób aby unikać rozstrzygania dylematu czy trzymać się swoich zasad etyczno-moralnych czy słuchać swoich własnych potrzeb.

      Słynne dwójki ze skrzydłem jeden: Alan Alda, Bill Cosby, Matka Teresa, Yoko Ono, Danny Glover, arcybiskup Desmond Tutu.

  15. Kalia Says:

    4w5- choć nie mam chorej duszy i nie interesuje się swoją śmiercią.

  16. Mal Says:

    7w8

  17. Piotr Says:

    7w8 Proszę o jakies szczegoly pozdrawiam🙂

  18. Ata Says:

    5w4 – czy ktoś może okreslić ten typ :)?

    • Jacolo Says:

      Piątka ze skrzydłem cztery: 5w4 – „Obrazoburca”

      Różnica między skrzydłami 4 i 6 w piątkach, jest taka sama jak między sztuką i nauką. Skrzydło cztery, daje piątce zmysł abstrakcyjny oraz intuicyjny odcień myślom, tak jakby piątka myślała za pomocą geometrycznych kształtów zamiast myśleć słowami lub realnymi obrazami. Piątka ze skrzydłem 4 może być artystycznie utalentowana i doświadczać emocjonalnych nastrojów jak czwórka. Połączenie intelektualnej i emocjonalnej wyobraźni. Ceni sobie świat filozofii i pięknego konstruowania myśli. Najlepszym dla niej światem jest połączenie umysłowych horyzontów i estetyki. Połączenie ciekawości i wrażliwości na odbiór z potrzebą tworzenia własnej unikalnej wizji.
      Gdy 5w4 jest w stresie, wydaje się być jakby nieobecna, gdy jest o coś spytana, odpowiada szeptem. Jej zachowanie oscyluje pomiędzy chęcią odosobnienia, a przypływami przyjacielskiej troski. Może stać się nieuchwytna, niedostępna i abstrakcyjna. Zachowuje się jakby znajdowała się wewnątrz swojej kuli izolującej ją od świata. Czasem odnosi się wrażenie nieznacznego wywyższania się ponad innych. Wizerunek „nieobecnego profesora” dobrze opisuje piątki z tym skrzydłem. 5w4 jest niezwykle wrażliwa na otoczenie i uczucie zbytniej nadopiekuńczości innych. Bardzo przewraźliwiona na krytykę. Może bardzo wolno powracać do siebie po traumatycznych przeżyciach. Typowymi pułapkami dla 5w4 są izolowanie się i popadanie w melancholię oraz depersje o podłożu egzystencjalnym.

      Słynne piątki ze skrzydłem cztery: Agatha Christie, Albert Einstein, George Lucas, David Lynch, Samuel Beckett, Stanley Kubrick, Stephen King, Freidrich Nietzsche.

  19. Arctosik Says:

    Robię ten test drugi raz po kilku latach. Nic się nie zmieniło, nadal 9w8🙂.

    • Osa Says:

      8w9

  20. BI Says:

    mój typ to 8w7

    • isness Says:

      mój też kolego ciekawe co by z tego wyszło gdyby te same typy się spotkały.Czy by współpracowały czyż też gryzły by się o ideę.

  21. katiabb Says:

    ja mam 2w3. Czy autor tego wpisu pokusił się już o jakąś statystykę? Jaki typ osobowości pojawia się najczęściej, a jaki rzadziej (bazując na wynikach zadeklarowanych w komentarzach pod artykułem)?

  22. Arek Says:

    mój typ to 2w3, mogę prosić o wyjaśnienie?🙂

    • Jacolo Says:

      Dwójka ze skrzydłem trzy: 2w3 – „Gospodarz”

      Skrzydło trzy daje dwójce, dodatkową siłę do skutecznego rozstrzygania spraw. Gdy dwójka z tym skrzydłem jest zdrowa, może być czarująca i dobra z natury. Szczerze stara się doprowadzić sprawy do końca, chętnie ofiarowuje pomoc w różnych projektach, zwłaszcza takich, które mogą pomóc innym. Dobrze sobie radzi w grupach i potrafi się dobrze komunikować z innymi ludźmi. Lubi gdy może się zająć wieloma sprawami i projektami na raz.
      W czasie stresu, to skrzydło daje dwójce dość silną chęć współzawodnictwa i manipulowania innymi. Dwójka jest wtedy niezwykle zarozumiała i próżna. Ma silną chęć pokazywania się innym z jak najlepszej strony, nawet jeżeli jest ona zupełnie wymyślona. Może bezczelnie oszukiwać innych, pokazując wymyślony wizerunek siebie i swoje wymyślone podejście do życia. Ma tendencję do łgarstwa i wykorzystywania w tym czyichś emocji. To skrzydło jest bardziej ekstrawertyczne, częściej pokazuje swoje uczucia innym aby zaskarbić sobie sympatię, najczęściej jednak dramatyzując na temat swoich uczuć.

      Słynne dwójki ze skrzydłem trzy: John Travolta, Madonna, Whitney Houston, Luciano Pavarotti, Danielle Steel, Barry Manilow.

  23. Azi Says:

    8w7…tendencja wpadania w uzależnienia-ale nie jestem uzależniona…na chwilę obecną;)

  24. ruda Says:

    a ja mam 3 w 4 ;}

    • Drukarz Says:

      pozdrawiam! tak samo😉

  25. damiano Says:

    8 w 7 ciekawe, bardzo ciekawe…..

  26. Roman Says:

    przeliczyłem i stwierdzam, że jestem w najliczniejszej grupie 5w4. Wnioski jakieś?

  27. czerwonykapture Says:

    Ja mam 5w4 .Opis ktory znalazlam jest wyjatkowo trafny. Pozdrawiam

  28. bibi Says:

    ja mam jedynkę!

  29. logX Says:

    5 w 4.
    Pozdrawiam.

  30. Metju Says:

    5w4

  31. Carllo Says:

    1w9

  32. kli Says:

    3w2 co to

  33. ciuper Says:

    7w6 co to znaczy?

  34. kiki Says:

    mój typ to 4w5

  35. misticdon Says:

    6/7 ;D kumpel

  36. Piotr Says:

    mój to 1w2😉

    • margo0307 Says:

      Ja to tak, jak Piotr: 1 w 2 ale… co to oznacza albo gdzie samemu sprawdzić ?😛

  37. Git Says:

    Mam 4w5 i tak jak ktoś już tu powiedział wiele z tych rzeczy jest prawdą, tą gorzką i często niechcianą.

  38. ruti Says:

    witam ja mam 8w9 i co to znaczy?

    • sleepsniper Says:

      Ósemka ze skrzydłem dziewięć: 8w9 – „Niedźwiedź”

      Zdrowa ósemka ze skrzydłem dziewięć posiada aurę stoickiego spokoju. Traktuje daną jej władzę jako jej należną – królowa lub król wszystkiego co żyje. Może być łagodna, szczerego serca, ustępliwa. Często nurtująca, chroniąca innych, spokojna, pomocna przyjaciołom. Nieformalna i skromna, cierpliwa, lakoniczna i generalnie nieco introwertyczna. Czasem okazuje ironiczne poczucie humoru. Może posiadać aurę bezwarunkowego gniewu, coś w rodzaju śpiącego wulkanu. Wolno „wycieka lawa” ale gdy już wybucha to gwałtownie i niespodziewanie.
      W stresie, skrzydło 9, daje ósemce rodzaj gruboskórnego odrętwienia. Może być wtedy nie świadoma swojego gniewu, dopóki kogoś nie skrzywdzi. Ciągle dominująca, zimna, może być obojętna na potrzebę ostudzenia swoich emocji. Jeśli ósemka jest bardzo niezdrowa, może być wredna, bez wyrzutów sumienia, agresywna w doprowadzaniu spraw do głupich zakończeń. Chaotyczne myślenie, moralne lenistwo, paranoja. Może być mściwa, sponiewierać tych, których kocha, nigdy nie wie kiedy zrezygnować.

      Słynne ósemki ze skrzydłem dziewięć: Michael Douglas, Paul Newman, Mickey Rourke, Robert Mitchum, John Wayne, Marlon Brandon, Fidel Castro.

  39. mikee Says:

    mój typ to 7 w 8

  40. sleepsniper Says:

    Też mam 5w6. Dla sprawdzenia zrobiłem ten test kilka razy w odstępach czasowych kilkudniowych w różnym nastroju. Wynik zawsze taki sam. Coś w tym jest, większość takich teścików była nieprecyzyjna bardzo wręcz ogólna ale ten jest inny. Chociaż może nie do końca..:)

    • hit Says:

      no to jest nas juz dwoch, ale jeszcze nie ma opisu do 5w6. Jacolo liczymy na twoja expertyze…

    • sleepsniper Says:

      to znalazłem w google

      Piątka ze skrzydłem sześć: 5w6 – „Rozwiązywacz problemów”

      Skrzydło sześć daje piątce umiejętność skupienia się na detalach i technicznej wiedzy, oraz daje umiejętność do sekwencyjnego myślenia na temat biegu wydarzeń. Piątka z tym skrzydłem ma dar wyciągania znaczących wniosków z niewielkiej ilości faktów. Zwłaszcza intelektualna piątka, która jest znacznie bardziej analityczna niż piątka ze skrzydłem 4. Może być też lojalna wobec przyjaciół, oferując im silne wsparcie. Uprzejma, jest cierpliwym nauczycielem, ekspertem w danej dziedzinie. Może mieć poczucie misji i ciężko pracować. Czasem ujawnia się u niej aura nadwrażliwego kujona i jest niezdarna w komunikowaniu się z innymi. Gdy jest w pozycji obronnej, może być onieśmielona oczekiwaniami innych. Może bardziej lubić niektóre osoby, ale też bardziej niektórych unikać. Szczególnie uczulona na okazywanie wdzięczności innym. Może mieć problem z wypowiedzeniem „Dziękuję”. Boi się rozpoczynania działania, za to rozwija „uzależnienie” od informacji. Zadaje mnóstwo pytań, ale zwleka z podjęciem „zbyt” pochopnej decyzji. Gdy 5w6 jest w stresie, staje się podejrzliwa co do motywów działania innych ludzi, ale również ślepo za niektórymi podąża. Może przez długi czas nie zmieniać uczuć, utrzymując je na stałym poziomie. Może być zimna, ironiczna i odizolowana od innych.

      Skrzydło 6 może być fobiczne lub antyfobiczne. Antyfobiczne skrzydło daje piątce, odwagę i umiejętność przeciwstawiania się autorytetom. Przyparta do muru potrafi zadrwić z autorytetu lub w złości odpowiedzieć by się odczepił. Ma tendencję do eksperymentowania by znaleźć jakie są granice zachowania. Phobiczne skrzydło powoduje, że piątka staje się mniej ufna wobec innych i doszukuje się ich prawdziwych intencji.

      Słynne piątki ze skrzydłem sześć: Sigmund Freud, Bill Gates, Alfred Hitchcock, Isaac Asimov, Sam Neil.

    • Zosia Says:

      Jestem z Wami też 5w6

  41. dorrisby Says:

    moj typ to 5w4. znalazlam opis i chyba nie pasuje do mnie , no moze w 30%. hmm…..
    pozdrawiam,
    Dora

  42. Homer Says:

    5w7 i nie ogaraniam jeszcze tego

    • Jacolo Says:

      Wpływ na piątkę, połączenia z siódemką

      Zdrowe połączenie piątki z siódemką daje piątce poszerzoną wyobraźnie i nieco uzdolnień socjalnych. Może popychać je do poszukiwania nowych doznań i przygód, intelektualnych, duchowych czy socjalnych. Może sprawiać wrażenie pozytywnie nastawionej osoby. Daje jej ciekawość, która pomaga jej poznawać świat. Może być całkiem rozrywkową osobą pokazującą zaangażowany entuzjazm. Ochoczo zainteresowana różnymi rzeczami, pozostaje duchowo żywa nawet w podeszłym wieku. Ma zdolność pozytywnego ratowania sytuacji. Czasem okazuje gest do bycia wspaniałomyślnym.
      Mniej zdrowe połączenie może sprawić, że piątka staje się bardziej abstrakcyjna i schizofreniczna. Uwidacznia się u niej bardziej socjalna niezależność i odosobnienie oraz zwiększony problem z wchodzeniem w związki. Może nieuchwytnie krążyć w swoich myślach, dzieląc swoją uwagę na nic nie znaczące zainteresowania. Ujawnia tendencję do życia głównie przyszłością, pokazuje chciwość i dyletantyzm. Używa humoru aby bagatelizować różne sprawy. Podejmuje działania bardzo sporadycznie i często z dziwnych, nieracjonalnych powodów. Różne fragmenty osobowości piątki ujawniają się w różnych momentach, tracąc poczucie równowagi. Bawi się w gierki słowne i umysłowe aby odwrócić uwagę od istotnych rzeczy i aby nie nie zaangażować się emocjonalnie. Mogą się ujawnić dziwne fobie i problemy, głównie na temat skrywanych potrzeb

  43. SilmarilH Says:

    4w5 …🙂 wydaje mi się że sedno mnie.

  44. Lady Bonfire Says:

    „Zadziwiająco, siódemki potrafią się mylnie identyfikowac z czwórkami. Gdy siódemka dostrzega u siebie częste przechodzenie z bycia optymistyczną osobą, na osobę okazującą innym swoje lęki i wewnętrzny niepokój ducha, często myli to z melancholijną postawą czwórki. Jednakże siódemki starają się uciec od tego lęku i bólu, podczas gdy czwórka często kultywuje w sobie ten stan negatywnych emocji.”

    Ha! I już wiemy, dlaczego w innym teście wyszło mi cztery, a tu dwa razy 7w8…

  45. nieszuraj Says:

    serdeczna prośba można opis 2w1 bo nie ma , z góry dziękuję

    • Jacolo Says:

      Już myślałem że będę sam z takim typem, pozdro🙂

      Dwójka ze skrzydłem jeden: 2w1 – „Służący”

      To skrzydło daje dwójce nieco uczciwości i emocjonalnej stabilności. Gdy dwójka z tym skrzydłem jest zdrowa, pracuje według swoich zasad pomagania innym. Może się starać utrzymywać wysokie standardy. Etyka jest ważniejsza niż duma. Jest bardziej dyskretna i szanująca granice innych ludzi, a gdy jest smutna, ma tendencję do zamykania się w sobie i przeżywania silnych emocji wewnątrz. Jest bardziej melancholijna niż dwójka ze skrzydłem trzy.
      Gdy jest w stresie, często myli swoje poczucie misji pomagania innym z potrzebami związanymi tylko z jej osobą. Może ślepo kierować się swoimi motywami, naruszać prywatność innych osób oraz starać się innych zdominować. Uważa, że jej akcje są zupełnie usprawiedliwione poczuciem, że pomaga w dobrej wierze. Może równiez skupiać się tylko i wyłącznie na pomaganiu innym. Jest to dla niej sposób aby unikać roztrzygania dylematu czy trzymać się swoich zasad etyczno-moralnych czy słuchać swoich własnych potrzeb.

      Słynne dwójki ze skrzydłem jeden: Alan Alda, Bill Cosby, Matka Teresa, Yoko Ono, Danny Glover, arcybiskup Desmond Tutu

    • Kalia Says:

      Jacolo, jednym słowem spełniasz się na tym portalu.🙂

  46. nieszuraj Says:

    mo typ 4w5 i dużo w tym prawdy powiem szczerze

  47. syl Says:

    8w9

  48. Toksong Says:

    2😉

  49. Toshe Says:

    4w5 „Włóczęga”

  50. łezka Says:

    🙂 dla Ciebie PIK i dla naszego żartownisia prowadzącego stronę.

    • PIK Says:

      Super, dziekuje.

  51. łezka Says:

    Ale kolega dowcipny:) Może i owca, ale nie idąca bezmyślnie i posłusznie za stadem, zatem nie taka zwykła czy pospolita!Pozdrawiam;)

    • Jacolo Says:

      Taki mały żarcik😀

    • PIK Says:

      „Niebieska lezko”, jestes „super owca” : myslaca, nieposluszna, niezwykla i niepospolita, ……. .
      Ja Ciebie lubie (mam dla Ciebie duzo sympatii, nie wiem dlaczego)… ot tak po prostu, to nie jest zadna deklaracja…

  52. łezka Says:

    Mój to 4w5 – i mogłabym polemizować z niektórymi stwierdzeniami…:)

    • Jacolo Says:

      Najbardziej pospolity, zwykła owca z ciebie😀

  53. bb Says:

    proszę o kilka słów 9w1, z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Jacolo Says:

      Dziewiątka ze skrzydłem jeden: 9w1 – „Marzyciel”

      Dziewiątka z tym skrzydłem, ma zachowanie wzorowego dziecka. Instyktownie zachowuje się cnotliwie, uporządkowanie, sprawiając jak najmniejsze kłopoty otoczeniu. Gdy jest szczęśliwa, posiada dużą moralność i jest dobrym liderem z dobrym sercem i uzdolnieniami do pokojowych rozwiązań. Często posiada poczucie misji do spełnienia, prywatnej lub publicznej, misji w której pracuje ciężko mając na celu dobrobyt wszystkich, którzy są w to zaangażowani. Wyraża miłość zgodnie z wszelkimi zasadami poprawności, chce się angażować, czynić jak najmniej przykrości. Dziewiątka z tym skrzydłem może być bardzo lubiana, skromna, czarująca, delikatna. Czasami posiada wielką grację i opanowanie z odruchami spontaniczności i dużej czułości. Elegancka prostota uczuć.
      W stresie, ma tendencję do bycia niestaranną. Może stać się pasywna, bierna i działać z wątpliwą moralnością. Ma poczucie spełniania obowiązków, których wykonywać nie powinna. Zachowuje się jak grzeczne dziecko, znika w tłumie, odsuwa w cień gdy poczuje, że jej uczucia są przez kogoś rozpoznane i rozszyfrowane. Pasywna tolerancja i akceptacja w absurdalnych i szkodliwych sytuacjach. Często znajduje się w jednostronnych związkach gdzie zbyt dużo ofiarowuje, dostając mało w zamian. Bagatelizuje problemy i powtarza sobie, że wszystko będzie dobrze. Popada w łagodne odrętwienie. Ma brak tolerancji dla własnych emocji. Powoli tłumi swoją odczucia.

      Słynne dziewiątki ze skrzydłem jeden: Dalai Lama, Mahatma Gandhi, Audrey Hepburn, Martin Sheen, Jim Henson, Walt Disney.

    • bb Says:

      Jacolo, wiele horoskopów czytałam, wiele testów wypełniłam w moim życiu, ale tyle prawdy o mnie nikt nie napisał:)
      Pozdrawiam
      bb

  54. piter Says:

    Cześć
    8w7 – i też prosiłbym o zinterpretowanie, bo nie bardzo sobie to mogę „posklejać” ;)))

    Dzięki i czekam na odpowiedź

    • Jacolo Says:

      Ósemka ze skrzydłem siedem: 8w7 – „Dysydent”

      Świadoma ósemka ze skrzydłem siedem jest często bardzo silna i ekspansywna. Towarzyska i chojna, może pokazywać radosne oblicze. Może być dynamiczna, skuteczna, energiczna. Często ma wysokie poczucie humoru i potrafi śmiać się z siebie. Generalnie bardzo ekstrawertyczna, ambitna i materialistyczna. Może mówić bardzo głośno i być w centrum zainteresowania, wieść prym wodzireja na imprezach. Czasem jest wizjonerska, może myśleć znacznie jaśniej niż ósemka ze skrzydłem 9; skrzydło 7 daje jej intelektualne umiejętności. Chętna do podejmowania ryzyka.
      Gdy 8w7 jest w stresie, agresja połączona z apetytem, tworzy silną tendencję do uzależnień. Wiele ósemek ze skrzydłem siedem, ma problem z alkoholem lub narkotykami oraz pociąg do każdego innego rodzaju uzależnienia. Szybko zmieniający się temperament, markotność, egocentryzm, gwałtowne wybuchy gniewu. Ma tendencję do wzniecania chaosu, napuszania się, zadzierania nosa, myślenia o sobie narcystycznie. Może być beznadziejnie materialistyczna. Może wykorzystywać ludzi, wysysać z nich wszelką energię. Może mieć napady furii, jest skłonna do gwałtownych i agresywnych reakcji.

      Słynne ósemki ze skrzydłem siedem: Donald Trump, Sean Connery, Danny DeVito, Kirk Douglas, Frank Sinatra, Muhammed Ali, Joseph Stalin.

  55. piotr Says:

    ja miałem 9

  56. darius Says:

    Co oznacza typ 1W2? Nie wyznaję się na tym.

    • Jacolo Says:

      Jedynka ze skrzydłem dwa: 1w2 – „Adwokat”

      To skrzydło daje jedynce więcej ciepła i pozytywnych odczuć międzyludzkich. Wysokie standardy i wymagania są nieco stonowane przez bardziej ludzkie oblicze. Jedynka z tym skrzydłem, rozumie i łatwiej wybacza innym za to, że nie spełniają jej oczekiwań. Ciężko pracuje, poświęca swój czas i energię, aby poprawić warunki życia innym.
      Gdy jest w stresie, może być bardzo gwałtowna i agresywna. Uważa się za jedyną osobę trzymającą się zasad. Ma przerost autorytatywnych ambicji i jest zarozumiała. Może wygłaszać moralizatorskie kazania lub próbować uderzać w czyjś czuły punkt. Możliwa jest postawa „rób jak Ci mówię, a nie to co Ja robię”. W tym co robi i mówi okazuje dużo hipokryzji, ponieważ jest przekonana o swoim wysokim morale, podczas gdy inni nie spełniają jej standardów. Jest też bardzo nie konsekwentna w swoim zachowaniu. Ustala własne reguły, po czym je zmienia w zależności od potrzeby chwili.

      Słynne jedynki ze skrzydłem dwa: Gregory Peck, Margaret Thatcher, Jane Fonda, Hillary Clinton, Sidney Poitier

  57. Elka6618 Says:

    6w5

  58. Elka6618 Says:

    Bardzo podoba mi się ta witryna. Ale nie wiem, jak zinterpretować wynik testu: 6w5. Moze pomożecie?

    • Jacolo Says:

      Szóstka ze skrzydłem pięć: 6w5 – „Obrońca”

      Szóstki z tym skrzydłem są generalnie intrawertyczne i często bardzo inteligentne. Gdy są zdrowe, mają wiele zainteresowań jak również dużą znajomość rzeczy oraz posiadają wiele umiejętności. Są dobre w przewidywaniu przyszłości. Mogą mieć oryginalny punkt widzenia. Testują potencjalnych przyjaciół przez długi okres czasu, ale gdy już kogoś zaakceptują, to na dobre; do końca życia.
      W stresie, szóstki z tym skrzydłem mogą okazywać emocjonalne odosobnienie. Silniej ujawnia się w nich połączenie z dziewiątką. Pokazują mało emocji, ale wyczuwa się u nich to, że czują się czymś dotknięte lub czymś poruszone. Rośnie w nich napięcie pomiędzy potrzebą bycia dostrzeganym, a potrzebą wycofania się w celu chronienia siebie. Mogą też się zachowywać arogancko, tajemniczo i cynicznie gdy się czegoś boją.
      Najczęściej spotykane ze skrzydłem pięć, są fobiczne szóstki, które mogą być dyplomatyczne oraz „mówić” bez wypowiadania słów. Mogą dumać nad niesprawiedliwościami losu, spędzać samotnie czas rozwijąc teorie konspiracji przeciwko sobie i innym. Gdy są samotne okazują oznaki paranoi. Podstępnie knują zemstę, są pasywne wobec innych i obwiniające siebie.

      Słynne szóstki ze skrzydłem pięć: Warren Beatty, Tommy Lee Jones, Steve McQueen, Chuck Norris, Anthony Perkins, Robert Redford, Steven Seagal, Michelle Pfeiffer, Diane Keaton, Dustin Hoffman.

  59. serrallonga Says:

    7w8

  60. Jacolo Says:

    Więc najczęstszym typem wśród ludzi którzy szukają sensu prawdziwego świata, ale tak bardziej powierzchownie nie zagłębiając się za bardzo w szczegóły jest typ 4w5.

    Czwórka ze skrzydłem pieć: 4w5 – „Włóczęga”

    Skrzydło 5, daje czwórce introwertyczne zachowanie, odsuwanie się od innych, złożoną osobowość. Ta czwórka może być intelektualistką ale posiada wyjątkową głębię uczuć. Jest otwarta na duchowe i estetycznie doznania. Znajduje wiele znaczeń dla prawie wszystkich zdarzeń. Może posiadać silną potrzebę i umiejętność aby realizować się artystycznie. Samotnik, wygląda tajemniczo i jest trudna do „rozszyfrowania”. Do świata zewnętrznego podchodzi z rezerwą, ale wewnętrznie bardzo go przeżywa. Gdy się w końcu otwiera, to bardzo gwałtownie i całkowicie, bez żadnych oporów.
    W stresie, 4w5 bardzo łatwo popada w alienację i depresję. Wiele czwórek z tym skrzydłem ma odczucie zupełnej inności, jakby pochodziły z innej planety. Narzeka na swój obecny los, wspomina i przeżywa wiele razy zdarzenia z przeszłości. Dość często ma posębne oblicze, odsuwa się od innych z uczuciem zawiedzenia lub poczuciem wstydu. Żyje we własnym świecie bólu i straty. Może mieć bardzo chorą duszę, wyobrażać sobie i interesować się własną śmiercią.

    Słynne czwórki ze skrzydłem pięć: Vincent van Gogh, Kurt Cobain, Edgar Allan Poe, Johnny Depp, Bob Dylan, Ingmar Bergman

    Kolejnym typem w kolejności jest 5w4, Najmniej jest 2,3,6,9 z tego co zaobserwowałem na forach gdzie ten Enneagram był przeprowadzany, co nie oznacza że są gorszymi🙂.

    Jak mawiał David Icke – „śmiejecie się że jestem inny, a ja się śmieje z was że jesteście wszyscy tacy sami”😀

    Jeżeli ktoś nie znalazł opisu swojego typu to piszcie, wstawię tutaj.

    • PIK Says:

      Ani jednego slowa o „7”, nie ma sprawiedliwosci na tym swiecie, dlaczego nie ma ani slowa o „7”, to jest niesprawiedliwe…ja chce cos o „7”.
      Gdzie jest „7” ?
      Ja jestem”7″ mila, ladna, uczciwa, sympatyczna, madra?, inteligentna (to zawsze przechodzi, trudno to zdefinjowac) i kocham wszystkich (prawie) ludzi na tej planecie, prosze to jestem ja „7”.
      Mysle ze ten „skromny” komentarz na pewno sie ukaze.

    • Jacolo Says:

      Opis siódemki

      Siódemki nieustannie poszukują wiele rozwiązań i pozytywnych przyszłości. Mogą być ustabilizowani, pewni siebie i hojni, lub tez mogą być narcystycznie zapatrzeni w siebie, wciąż uciekający i nienasyceni.
      Siódemka to ostatni typ w grupie reagującej strachem na problemy. O ile piątki wycofują się życia z socjalnego a szóstki stają się wątpiące w siebie i podejrzliwe wobec innych, to siódemki uciekają od swoich problemów, skupiając się na innych, bardziej pozytywnych dla nich rzeczach. Celem tej strategii jest unikanie wewnętrznego bólu, uważając, że w ruchomy cel jest ciężej trafić. Siódemki z reguły posiadają wysoką opinię o sobie i swoich zdolnościach i skupiają się na używaniu własnej siły. Ponieważ siódemki nie chcą się skupiać na własnym cierpieniu, mają problem ze zrozumieniem cierpienia jakie mogą odczuwać inni. Siódemki posiadają wiele zainteresowań ale są niewybredne; ich wiedza jest rozległa ale powierzchowna, nie specjalizują się w jednej dziedzinie. Wiele siódemek ma problemy z ukończeniem tego co zaczęły. Posiadają silną wolę na początku inicjując całą akcję, ale słabną wraz ze zbliżaniem się do jej końca. W życiu codziennym się to objawia jako problem z radzeniem sobie z długoterminowymi zadaniami, które szybko je nudzą, jak również strachem przed zaangażowaniem się w daną sprawę.

      Zdrowe siódemki to pozytywiści renesansu, którzy mogą się spełnić w wielu aspektach życia. Siódemki są zazwyczaj podróżnikami i posiadają wiele talentów, z autentyczną przyjemnością do życia. Wiele z nich posiada zdolność cieszenia się z najdrobniejszych darów życia, posiadają urok osobisty i są interesujący. Mogą być twórczy, towarzyscy, chojni dla przyjaciół i aktywnie poszukujący nowych doznań. Są także wrażliwi i lojalni. Ciągle poszukują samospełnienia i głębokiej satysfakcji. Zdrowe siódemki akceptują bolesne problemy co daje im większą głębię i w konsekwencji zwiększa ich radość odnajdywaną w przyjemniejszych sprawach.

      Gdy siódemki są mniej zdrowe, mają skłonność do ucieczek i unikania bólu u siebie i u innych. Takie siódemki mogą przekazywać swoją siłę na zewnętrzne osoby, które mogą zacząć je ograniczać, wpędzać w depresje lub osądzać je. Siódemki stają się więżniami otoczenia które sami sobie stworzyli. Po stworzeniu takiego więzienia oczekiwań i zobowiązań wobec innych, siódemki zaczynają się czuć bezsilne gdyż nie pozostawia się im zbyt dużego wyboru. Aby to sobie wynagrodzić, zaczynają mocno rozciągać granice możliwych wyborów, a ponieważ siódemki kontrolują swój ból poprzez zaspokajanie swoich apetytów próbując wciąż czegoś nowego, łatwo popadają we wszelkiego rodzaju uzależnienia. Może to być jedzenie, alkohol, narkotyki, nad-aktywność, nowe doznania itd. Siódemki „konsumują” życie ale nie analizują go ani nie starają się uporządkować. Ciągle szukają nowego, próbując utrzymać wysoki apetyt, upiększając rzeczywistość swoją wyobraźnią i fantazjami na temat tego co może się stać. Mogą być dyletantami, impulsywni, niezdyscyplinowani, bezosobowi, zapatrzeni w siebie i chciwi. Niektóre siódemki obawiają się upływu czasu i poczucia przemijania. Powolne stawianie kroku za krokiem jest nie tylko nudne are również przerażające co powoduje, że nie posiadają dobrze rozwiniętego zmysłu jak coś robić wg listy. W czasie stresu, siódemki mogą fantazjować na temat przyszłości i udawać, że dzieje się to teraz, nie zważając na to co naprawdę dzieje się w chwili obecnej.

      Gdy siódemki są bardzo niezdrowe, ich linia pomiędzy fantazją i rzeczywistością gwałtownie zanika. Często mają obsesje na punkcie wielkich planów, z których nadymają się narcystycznie. Siódemki mogą całkowicie odrzucać odpowiedzialność za swoje czyny i bronić się przed presją rzeczywistości. Mogą być szaleni, niecierpliwi, chaotyczni, omamieni i gwałtowni. Tendencja do uzależnień staje się bardzo silna. Ponieważ nigdy nie potrafią zupełnie zaspokoić swojego głodu, siódemki popadają w hedonizm (doktryna etyczna, wg której rozkosz jest najwyższym dobrem i celem życia). Ktokolwiek stanie na drodze maniakalnej siódemki zostanie ogłuszony i powalony. Wszelkie obietnice dane innym nie mają wtedy żadnego znaczenia. Desperacko chcą stłumić swoje obawy i mogą się zachowywać jak rozkapryszone i agresywne dziecko, które nie wie, kiedy przestać. Bardzo niezdrowe siódemki ściągają na siebie wszelkie siły przywołujące do porządku. Świat musi wtedy okiełznać antysocjalne zachowanie zrodzone z wewnętrznych niepohamowanych żądz siódemek. Ostatecznie, gdy ich cała energia zostaje zużyta, stają się dotknięci chorobliwym odczuciem klaustrofobii i wszechogarniającej paniki.

  61. DGP Says:

    5w4

  62. Słoma Says:

    mój 1w2

    • Jacolo Says:

      Jedynka ze skrzydłem dwa: 1w2 – „Adwokat”

      To skrzydło daje jedynce więcej ciepła i pozytywnych odczuć międzyludzkich. Wysokie standardy i wymagania są nieco stonowane przez bardziej ludzkie oblicze. Jedynka z tym skrzydłem, rozumie i łatwiej wybacza innym za to, że nie spełniają jej oczekiwań. Ciężko pracuje, poświęca swój czas i energię, aby poprawić warunki życia innym.
      Gdy jest w stresie, może być bardzo gwałtowna i agresywna. Uważa się za jedyną osobę trzymającą się zasad. Ma przerost autorytatywnych ambicji i jest zarozumiała. Może wygłaszać moralizatorskie kazania lub próbować uderzać w czyjś czuły punkt. Możliwa jest postawa „rób jak Ci mówię, a nie to co Ja robię”. W tym co robi i mówi okazuje dużo hipokryzji, ponieważ jest przekonana o swoim wysokim morale, podczas gdy inni nie spełniają jej standardów. Jest też bardzo nie konsekwentna w swoim zachowaniu. Ustala własne reguły, po czym je zmienia w zależności od potrzeby chwili.

      Słynne jedynki ze skrzydłem dwa: Gregory Peck, Margaret Thatcher, Jane Fonda, Hillary Clinton, Sidney Poitier.

  63. ArO Says:

    Piątka ze skrzydłem cztery: 5w4 – „Obrazoburca”

    Różnica między skrzydłami 4 i 6 w piątkach, jest taka sama jak między sztuką i nauką. Skrzydło cztery, daje piątce zmysł abstrakcyjny oraz intuicyjny odcień myślom, tak jakby piątka myślała za pomocą geometrycznych kształtów zamiast myśleć słowami lub realnymi obrazami. Piątka ze skrzydłem 4 może być artystycznie utalentowana i doświadczać emocjonalnych nastrojów jak czwórka. Połączenie intelektualnej i emocjonalnej wyobraźni. Ceni sobie świat filozofii i pięknego konstruowania myśli. Najlepszym dla niej światem jest połączenie umysłowych horyzontów i estetyki. Połączenie ciekawości i wrażliwości na odbiór z potrzebą tworzenia własnej unikalnej wizji.
    Gdy 5w4 jest w stresie, wydaje się być jakby nieobecna, gdy jest o coś spytana, odpowiada szeptem. Jej zachowanie oscyluje pomiędzy chęcią odosobnienia, a przypływami przyjacielskiej troski. Może stać się nieuchwytna, niedostępna i abstrakcyjna. Zachowuje się jakby znajdowała się wewnątrz swojej kuli izolującej ją od świata. Czasem odnosi się wrażenie nieznacznego wywyższania się ponad innych. Wizerunek „nieobecnego profesora” dobrze opisuje piątki z tym skrzydłem. 5w4 jest niezwykle wrażliwa na otoczenie i uczucie zbytniej nadopiekuńczości innych. Bardzo przewraźliwiona na krytykę. Może bardzo wolno powracać do siebie po traumatycznych przeżyciach. Typowymi pułapkami dla 5w4 są izolowanie się i popadanie w melancholię oraz depersje o podłożu egzystencjalnym.

    Słynne piątki ze skrzydłem cztery: Agatha Christie, Albert Einstein, George Lucas, David Lynch, Samuel Beckett, Stanley Kubrick, Stephen King, Freidrich Nietzsche.
    Hi hi🙂

    • margo Says:

      4w3

    • ArO Says:

      http://www.enneagram.pl/

  64. ArO Says:

    5w4

  65. Nurni Says:

    4w5

  66. yarekok Says:

    4w5

    • Jacolo Says:

      Czwórka ze skrzydłem pieć: 4w5 – „Włóczęga”

      Skrzydło 5, daje czwórce introwertyczne zachowanie, odsuwanie się od innych, złożoną osobowość. Ta czwórka może być intelektualistką ale posiada wyjątkową głębię uczuć. Jest otwarta na duchowe i estetycznie doznania. Znajduje wiele znaczeń dla prawie wszystkich zdarzeń. Może posiadać silną potrzebę i umiejętność aby realizować się artystycznie. Samotnik, wygląda tajemniczo i jest trudna do „rozszyfrowania”. Do świata zewnętrznego podchodzi z rezerwą, ale wewnętrznie bardzo go przeżywa. Gdy się w końcu otwiera, to bardzo gwałtownie i całkowicie, bez żadnych oporów.
      W stresie, 4w5 bardzo łatwo popada w alienację i depresję. Wiele czwórek z tym skrzydłem ma odczucie zupełnej inności, jakby pochodziły z innej planety. Narzeka na swój obecny los, wspomina i przeżywa wiele razy zdarzenia z przeszłości. Dość często ma posębne oblicze, odsuwa się od innych z uczuciem zawiedzenia lub poczuciem wstydu. Żyje we własnym świecie bólu i straty. Może mieć bardzo chorą duszę, wyobrażać sobie i interesować się własną śmiercią.

      Słynne czwórki ze skrzydłem pięć: Vincent van Gogh, Kurt Cobain, Edgar Allan Poe, Johnny Depp, Bob Dylan, Ingmar Bergman.

  67. widz Says:

    5 A co to znaczy np. 5w4? mi wyszło samo 5 i sądząc po moim nicku, to chyba dobry test, bo 5 to obserwator.

    • Jacolo Says:

      Opis piątki

      Piątki to ludzie którzy wycofują się ze świata i żyją we własnym umyśle. Mogą być inteligentne, dalekowzroczne i posiadać dużą wiedzę, lub też mogą być oderwane od rzeczywistości, sknerowate i schizofreniczne.
      Piątki, szóstki i siódemki należą do grupy odczuwającej strach i tworzą kolejne emocjonalne trio. Jednak w przeciwieństwie do dwójek, trójek i czwórek, nie czują one zmieszania czy zażenowania tym kim są lub jak się czują. Zamiast tego, mają tendencje do nieświadomego przeczuwania grożącego im niebezpieczeństwa i odpowiednio na nie reagują. Piątki, szóstki i siódemki są typami myślącymi, które żyją więcej we własnych głowach niż we własnych ciałach. Zmagają się z podejmowaniem decyzji, ciągle muszą dowodzić swojej siły woli.
      Strach piątek jest socjologiczny. Ludzie z tym stylem, notorycznie bronią się przed „inwazją” lub „pochłonięciem” przez innych. To jest zdecydowanie najbardziej antysocjalny typ w enneagramie. Generalnie, obawiają się bliskich kontaktów, które mogą prowadzić do uczucia bycia przytłoczonym przez uczucia innych. Piątki mają dobrze rozwinięte zdolności do analizowania i gromadzenia wiedzy. Mogą być dobrymi jej odbiorcami, być inteligentni i rzeczowi, zdolni do pozostania w centrum i bycia logicznym, podczas gdy inni wokół mogą się zachowywać jak zmieszani lub spanikowani.

      Zdrowe piątki zazwyczaj znajdują równowagę pomiędzy interakcją z otoczeniem i wycofywaniem się z niego. Ten styl jest często powiązany z posiadaniem dużej wiedzy i czasami intelektualnym geniuszem. Zdrowe piątki aktywnie oferują światu, owoce swojej wiedzy, często ucząc i pisząc o niej. Piątki mogą być idealistami i czasem mężnie ofiarowują się ku dobru ogółu. Zdrowi ludzie z tym typem, często praktykują to co Buddyści nazywają nie zaangażowaniem, czyli postawę charakteryzującą się mieszanką bezstronności jak i współczucia. W tym stanie piątki potrafią grać w życie nie będąc generalnie przywiązanym do wyników, a jako przyjaciele, mogą rozumieć twój punkt widzenia tak jak swój własny. Są oni współczujący i mają szczere serce, ale posiadają możliwość obserwowania życia z pewnej perspektywy i unikają bycia samemu niespokojnym.

      Piątki mniej zdrowe, przesuwają się z bycia nie zaangażowanym w kierunku niewiązania się, wewnętrznego stanu bycia odciętym od uczuć. Mogą być nadwrażliwi na oczekiwania innych i odpowiadać na to przez pasywne wycofywanie się. Większość osób postrzega zdolność piątek do wycofywania się jako rodzaj niezależności. Jest to jednak jest również forma obrony. Piątki tworzą wokół siebie silną barierę aby zrównoważyć uczucie bycia nadwrażliwym. Odcinanie się od innych staje się nawykiem obronnym. Zasada jest: Jeśli nauczę się żyć z mniejszymi wymaganiami, bardziej we własnym świecie, to uniknę złego wpływu innych. To prowadzi do skłonności oszczędzania tych małych rzeczy które mają, aby mniej wymagać od innych. Często przekłada się to na oszczędzanie czasu (dla siebie), pieniędzy, przestrzeni, miejsca, informacji i emocji. Nie jest istotne co jest oszczędzane, schemat jest ten sam: piątki starają się ochronić przed zalaniem (np. emocjami), gromadząć siły gdzieś wewnątrz siebie. Niezdrowe piątki mogą też mieć dystans do własnych emocji, żyjąc w świecie informacji i pomysłów. Jednak im bardziej się od nich (własnych emocji) odcinają, tym bardziej zmagają się z uczuciem pustki, samotności i przymusowych potrzeb. To zupełnie jakby starać się przekonać słownie do tego, że nie jest się głodnym. Na tym etapie piątki mogą być bardzo powolne w okazywaniu swoich uczuć, ponieważ tylko piątka potrafi dosięgnąć tych uczuć poprzez długie i żmudne okresy przemyśleń. Niezdrowe piątki czczą boga przyczyny i starają się spoglądać z dystansu na swoje własne emocje. To się może czasami przełożyć na lekceważący i wywyższający się stosunek do innych.

      Piątki bardzo niezdrowe, mogą popadać w schizofrenię i być nieprzewidywalne, gdy ich „odizolowane” fragmenty umysłu zaczynają przemawiać. Mogą prezentować się jako nieobecni duchem i ciałem lub dosadnie antysocjalni. Mogą np. przesiedzieć całe przyjęcię nie odzywając się zupełnie do nikogo, a potem stwierdzić, że świetnie się bawili. Lub też mogą nieświadomie odsunąć innych od siebie, poprzez prześmiewczy komentarz i nieprzewidywalną agresję. Zwyczaj odcinania się od własnych emocji, staje się tak doskonały, że bardzo niezdrowe piątki tracą kontakt z rzeczywistością, rozwijając dziwne fobie niewidzialnych bakterii i być skorym do halucynacji. Agresywne zachowania są bardzo prawdopodobne, następując po ostrej paranoi.

  68. PIK Says:

    Jacolo zrob test posmiejemy sie…

    • Jacolo Says:

      Ja mam 2w1🙂

  69. Denosis Says:

    4

    • Jacolo Says:

      Opis czwórki

      Czwórki należą do ludzi, którzy żyją głównie we własnej wyobraźni i własnych uczuciach. Mogą być artystycznie uzdolnieni, przejrzyści i inspirujący, lub też mogą być narzekający, wywyższający się i negatywnie nastawieni.
      Tak jak jedynki, czwórki porównują rzeczywistość z tym co mogłoby się zdarzyć. Podczas gdy jedynki mają zwyczaj do wyszukiwania własnych niedoskonałości, próbując je poprawić, czwórki często odwracają się od rzeczywistości i żyją we własnym świecie wyobraźni, uczuć i nastrojów. Czwórki często są również mylone z piątkami, zwłaszcza tymi, które uważają, że posiadają silne uczucia nie identyfikując się z ekstremalnym, pozbawionym uczuć wizerunkiem piątek. Jednakże piątki, w przeciwieństwie do czwórek, odczuwają dyskomfort gdy przychodzi wyrażać im ich własne odczucia, podczas gdy czwórki mają skłonność do samoodkrywania się przed innymi i czują się pewnie opisując swoje emocje. Czwórki razem z dwójkami i trójkami, dążą do utworzenia próżnego i mylnego wizerunku o sobie, choć mogą paradoksalnie ukazywać zupełnie coś przeciwnego.
      Czwórki identyfikują się często z wizerunkiem niepełnowartościowej osoby, zwłaszcza gdy nadaje im to cech unikalności i wyjątkowości. Czwórka może dla przykładu opłakiwać swoją niemożność osiągnięcia sukcesu każdego dnia, ale to narzekanie niesie delikatne odczucie przechwalania się tym. Czwórki mogą posiadać własne odczucia, że są tragicznymi romantykami, ale również mogą odczuwać poczucie traktowania się jako osoby bardzo wyjątkowej.

      Zdrowe czwórki mają skłonność do bycia idealistami, posiadać dobry smak i doceniać wartość piękna. Patrzą na rzeczywistość poprzez pryzmat subiektywności i są dobrzy w myśleniu metaforycznym. Zdolność czwórek do widzenia rzeczy jako symbole, jest poszerzona przez ich głęboką emocjonalność. Samo wyrażanie się i dążenie do samo-poznania się to są wysokie priorytety u ludzi z tym typem. Czwórka wkraczając w nową sytuację, może dostrzec coś co dotknie ich duchowo, co z kolei pobudzi ich uczucia, co z kolei przywoła wspomnienia zapachu, smaku, odczuć itd. Nastroje czwórek i ich odczucia współgrają ze sobą niczym farba wodna w deszczu, tworząc jak w kalejdoskopie, obrazy i wyrażające się w reakcji na najmniejsze doznania.
      Zdrowe czwórki przeobrażają przykrości w coś bardziej znaczącego, poprzez kreatywną pracę wszelkiego rodzaju. Czwórki są uzdolnione w wyrażaniu odczuć i mogą być świetnymi nauczycielami i psychoterapeutami. Mogą być również przyjaciółmi pełnymi wpółczucia, zdolnymi do zrozumienia problemów innych. Z powodu siły swojej wyobraźni, ludzie tego typu są często opisywani jako artyści. Wiele spełnionych artystów światowych to czwórki i prawie wszyscy ludzie z tym stylem potrzebują lub znajdują kreatywne ujście.

      Gdy czwórki są mniej zdrowe, skupiają się na tym co nieuniknione lub czego brakuje w ich życiu. Stają się negatywnie nastawieni i krytyczni, znajdując problem w każdej sytuacji w której się znajdują. Zwracają się wtedy do swojego wnętrza i używając wyobraźni wspominają inne miejsca i inne czasy. Czwórki często żyją przeszłością lub przyszłością, jakąkolwiek byleby by była bardziej zadowalająca niż teraźniejszość. Czwórki często zazdroszczą wszystkiego czego nie posiadają, wyolbrzymiając znaczenie powiedzenia „trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie”. Potrzeba bycia dostrzeganym jako ktoś wyjątkowy, może również być bardziej widoczne. Czwórki są blisko związane ze swoimi uczuciami, ale gdy są nie zdrowe, przeobrażają swoje uczucia w melodramat. Mogą być pełne rozpaczy i nostalgii, domagając się rozpoznania i odrzucając wszystko co mogą dobrego otrzymać od przyjaciół. Mogą także wytworzyć aurę współzawodnictwa i mściwości, nie mogąc się cieszyć swoimi sukcesami bez odbierania przyjemności innym. Niezdrowa czwórka może być bardzo markotna i nadwrażliwa. Wyniesione na powierzchnię poczucie swojej unikalności, może im dać poczucie bezkarności w złym zachowywaniu się, będąc egoistyczną i nieodpowiedzialną. Czwórki w tym stadium, skłaniają się ku odczuciom winy, wstydu, melancholii, zazdrości i bycia bezwartościowym.

      Bardzo nie zdrowe czwórki mogą być otwarcie masohistyczne i przesadne w swoim samo poniżaniu się. Życie samo-niszczącego się artysty odzwierciedla ten typ scenariusza. Na tym etapie czwórka może stać się zupełnie nieosiągalna. Zmagając się z wyczerpującym poczuciem bezsilności, pogrążają się w chorobliwy samo-wstręt lub depresję samobójczą. Postrzegają swoją odmienność w całkowicie odmiennych określeniach skazując siebie na kompletne odosobnienie. Potrzeba ukarania siebie i innych jest również bardzo silna i zdecydowana.

  70. bebe Says:

    na tej stronce jest jakieś tłumaczenie http://enneagram-test.hanzo.eu/

  71. aaaggg Says:

    7w8

  72. Katamaran Says:

    5w4

    • Jacolo Says:

      Piątka ze skrzydłem cztery: 5w4 – „Obrazoburca”

      Różnica między skrzydłami 4 i 6 w piątkach, jest taka sama jak między sztuką i nauką. Skrzydło cztery, daje piątce zmysł abstrakcyjny oraz intuicyjny odcień myślom, tak jakby piątka myślała za pomocą geometrycznych kształtów zamiast myśleć słowami lub realnymi obrazami. Piątka ze skrzydłem 4 może być artystycznie utalentowana i doświadczać emocjonalnych nastrojów jak czwórka. Połączenie intelektualnej i emocjonalnej wyobraźni. Ceni sobie świat filozofii i pięknego konstruowania myśli. Najlepszym dla niej światem jest połączenie umysłowych horyzontów i estetyki. Połączenie ciekawości i wrażliwości na odbiór z potrzebą tworzenia własnej unikalnej wizji.
      Gdy 5w4 jest w stresie, wydaje się być jakby nieobecna, gdy jest o coś spytana, odpowiada szeptem. Jej zachowanie oscyluje pomiędzy chęcią odosobnienia, a przypływami przyjacielskiej troski. Może stać się nieuchwytna, niedostępna i abstrakcyjna. Zachowuje się jakby znajdowała się wewnątrz swojej kuli izolującej ją od świata. Czasem odnosi się wrażenie nieznacznego wywyższania się ponad innych. Wizerunek „nieobecnego profesora” dobrze opisuje piątki z tym skrzydłem. 5w4 jest niezwykle wrażliwa na otoczenie i uczucie zbytniej nadopiekuńczości innych. Bardzo przewraźliwiona na krytykę. Może bardzo wolno powracać do siebie po traumatycznych przeżyciach. Typowymi pułapkami dla 5w4 są izolowanie się i popadanie w melancholię oraz depersje o podłożu egzystencjalnym.

      Słynne piątki ze skrzydłem cztery: Agatha Christie, Albert Einstein, George Lucas, David Lynch, Samuel Beckett, Stanley Kubrick, Stephen King, Freidrich Nietzsche.

  73. bebe Says:

    5w4

  74. dlotiv Says:

    9
    hmmm….

  75. marisha Says:

    5

  76. Ewa Says:

    Wyszło, że 7w6

    • Jacolo Says:

      Siódemka ze skrzydłem sześć: 7w6 – „Komik”

      Zdrowa siódemka ze skrzydłem sześć jest odpowiedzialna, ufna, sympatyczna, zabawna. Jest generalnie bardziej ukierunkowana na bliskie związki, a także chce być akceptowana przez innych. Może być ustabilizowana, bardziej chętna do utrzymywania związku. Skrzydło sześć wnosi lepsze wyczucie długoplanowych działań. Zazwyczaj bardzo zabawna i lubiąca się dobrze pośmiać – zadziwiająco duża liczba komików posiada typ 7w6. Bardziej otwarcie wrażliwa, miła i czuła. Niektóre siódemki z tym skrzydłem, mają problem z okazywaniem złości nawet, gdy jest ona usprawiedliwiona. Może unikać lub chytrze obchodzić wszelkie autorytety, ale wciąż jest ich świadoma, tak jak ma to miejsce u szóstki.
      Gdy 7w6 jest w stresie, może objawiać zachowanie bardziej zbliżone do szóstki. Okazuje wrażliwość na różne rzeczy i poczucie własnej niepewności. Jej uczucia mogą być czasami łątwo zranione. Wrażliwa, zwłaszcza na konfrontacje z innymi. Rozwija w sobie uzależnienie i przywiązanie do innych. Boi się osamotnienia, jest podejrzliwa i płochliwa. Może bardzo łatwo odczuwać winę z jakiegoś powodu. Może zachowywać się nieodpowiedzialnie. Zachowuje się płytko emocjonalnie, łatwo się zakochuje i odkochuje. Czasami bez oporów porzuca i zdradza innych, jak najdalej od nich uciekając. Może być lekkomyślna, niestała, niszcząca samą siebie.
      Gdy siódemka ma antyfobiczne skrzydło 6, jej idealizm może motywować szczerą potrzebę reform własnej osoby. Może pracować ciężko dla jakiejś sprawy. Jest przeciwna autorytetom, pasywna lub agresywna w zależności od sytuacji. Czasami nie lubi gdy jej się mówi co ma robić. Łatwo ściąga na siebie kłopoty i często narzeka na swój status i sytuację.

      Słynne siódemki ze skrzydłem sześć: Mel Brooks, Jim Carrey, Robin Williams, Elton John, Liza Minnelli, Eddie Murphy, Brad Pitt, Chevy Chase, Steven Spielberg.

  77. PIK Says:

    7

  78. Marco Says:

    5w4

  79. kev Says:

    5w4

  80. bob Says:

    5w4 chyba słabo… pozdrawiam !

    • Jacolo Says:

      Nie jest źle, to tylko test🙂. Najbardziej popularny podam jak będzie więcej wpisów🙂

  81. PIK Says:

    Nigdy nie wierze w testy, ktore maja okreslic moje „jestestwo”(osobowosc, wnetrze, ja… nie umie tego dokladnie sprecyzowac, ba wiadomo o co „chodzi”).
    Za kazdym razem jak robie podobne testy, konkluzja jest najczesciej niedorzeczna lub nijaka.
    Tym razem test „pokazal” tragiczna prawde…ciekawi mnie czy inne osoby maja podobne zdanie?

    • hit Says:

      moj typ to 5w6


Skomentuj

