W czyich rękach są polskie media?


Kto zarządza polskimi mediami? Jakie osoby mają wpływ na światopogląd Polaków? Czy polskie media są mediami prawdomównymi? Czym są media i do czego służą?

Według definicji środki masowego przekazu (mass media, publikatory) są środkami społecznej komunikacji o szerokim zasięgu. Zalicza się do nich prasę, radio, telewizję, internet a w szerszym znaczeniu także książki, filmy, plakaty i kino. Środki masowego przekazu są elementem kultury masowej.

Światopogląd człowieka kreowany jest na podstawie informacji ponieważ informacje zawsze służą jako argumenty. Kiedy chcemy komuś coś udowodnić, przekazujemy mu informację (argument) która potwierdza naszą tezę. A jeżeli informacja jest nieprawdziwa i zmanipulowana? Argument staje się bzdurą.

Wystarczy obejrzeć jakikolwiek dziennik informacyjny by zauważyć, jaki typ dezinformacji stosuje się w danej stacji. Przeczytać artykuły z pierwszej strony gazety, usłyszeć wiadomości w radiu a następnie porównać je z prawdziwymi informacjami. Człowiek nawet drogą własnej dedukcji często zauważa, gdy poprzez informację narzuca mu się opinię. Jednak każda stacja TV lub radiowa czy gazeta musi bazować na prawdziwych informacjach, ponieważ linia między prawdą a manipulacją jest bardzo cienka i możliwa do zauważenia, gdy polegamy na własnym umyśle. Bardzo dobrą drogą weryfikacji prawdziwości informacji i dostrzeżenia manipulacji jest wiedza, kto odpowiada za ich rozpowszechnianie.

Popularne media w Polsce są ze sobą powiązane dzięki osobom wywodzącym się głównie z lewicy.. Oto przegląd istotnych informacji na temat osób odpowiedzialnych za nie.

TVN – stacja telewizyjna utworzona i sponsorowana przez władzę PRL w celach propagandowych. Pierwszym prezesem oraz właścicielem był Mariusz Walter, członek PZPR, dziennikarz TVP w czasach PRL, rekomendowany przez Jerzego Urbana do zespołu propagandowego PRL. Obecnie stanowisko prezesa obejmuje syn. Mariusz Walter jest współwłaścicielem holdingu ITI, jeden z najbogatszych polaków.

Polsat – ogólnopolska telewizja komercyjna, właściciel Zygmunt Solorz-Żak (pseudonim Zeg). Były agent SB. Współpracował z Departamentem I MSW PRL, jeden z najbogatszych polaków.

KRRiTV – Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Część uprawnień: powoływanie rad nadzorczych TVP, publicznej radiofonii – Polskie Radio S.A oraz 17 spółek regionalnych, udzielanie koncesji na nadawanie sygnału telewizyjnego i radiowego. Członkowie: Jan Dworak (były członek PO, zasiadał przy obradach Okrągłego Stołu, na członka KRRiTV powołany przez Bronisława Komorowskiego, były poseł), Witold Graboś (były członek PZPR, SLD, były senator), Sławomir Rogowski (rekomendowany przez klub poselski Lewica), Krzysztof Luft (rzecznik prasowy rządu Jerzego Buzka, były członek PO, rekomendowany przez Bronisława Komorowskiego) i Stefan Pastuszka (senator, członek PSL, rekomendowany przez PO).

Superstacja – stacja telewizyjna, informacyjno-rozrywkowa. Jej 100% udziałów należy do spółki Ster, której właścicielem jest Zygmunt Solorz-Żak.

TV4 – stacja telewizyjna, należąca do holdingu Polskie Media, większość udziałów należy do telewizji Polsat i w mniejszej części TVN. Dyrektorem programowym jest Adam Stefianik, łączący tą funkcję z prezesurą Superstacji.

Agora S.A. – spółka akcyjna, prowadząca działalność medialną. Właściciel „Gazety Wyborczej”, bezpłatnych dzienników, kilkunastu magazynów „kolorowych”, 29 rozgłośni radiowych (m.in. Radia Złote Przeboje), gazety „Metro” i wielu innych. Redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej” jest Adam Michnik – socjalista, działacz opozycyjny w czasach PRL. Popierany wielokrotnie przez Tadeusza Mazowieckiego (premiera rządu PRL), zasiadał przy obradach Okrągłego Stołu, zgodnie z którymi powstała „Gazeta Wyborcza”. Pochodzi z żydowskiej, komunistycznej rodziny.

„Rzeczpospolita” – ogólnopolski dziennik należący w 51% do Medcom Group, podobnie jak „Życie Warszawy”, „Gazeta Giełdy Parkiet” oraz kilkudziesięciu gazet regionalnych (np. „Echa Dnia”). Redaktorem naczelnym „Rzeczpospolitej” jest Paweł Lisicki, który był przeciwny zwolnieniu Bronisława Wildsteina z „Rzeczpospolitej” (masona, byłego publicysty „Gazety Wyborczej”, pracownika „Wprost”, byłego prezesa TVP). Przygotowywał „Życie Warszawy”, dziennik powstały z inicjatywy socjalistów z PRL.

„Wprost” – polski tygodnik. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Lis (dziennikarz Polsatu, TVN, obecnie TVP).

„Fakt” – dziennik, należący do koncernu medialnego Axel Spring AG otwarcie popierającego działania syjonistycznego Izraela. W gazetach koncernu wielokrotnie obozy koncentracyjne były nazywanie „polskimi”. Redaktorem naczelnym jest Grzegorz Jankowski, były pracownik „Życie Warszawy” oraz były zastępca redaktora naczelnego w „Newsweek Polska”, były wydawca „Dziennika”.

„Newsweek Polska” – tygodnik. Wydawany przez Axel Springer Polska. Redaktorem naczelnym jest Wojciech Maziarski, szef serwisu informacyjnego „Solidarności” oraz Wschodnioeuropejskiej Agencji Informacyjnej. Pracował w „Gazecie Wyborczej” oraz w „Przekroju”.

„Polityka” – tygodnik utworzony na polecenie Sekretariatu Centralnego PZPR. Stanowił organ PZPR. Redaktorem naczelnym jest Jerzy Baczyński. Członek Komisji Trójstronnej, Solidarności, były pracownik „Życia Warszawy”.

„Przekrój” – tygodnik. Byli redaktorzy naczelni: Jacek Kowalczyk (w latach 1989-1995 sekretarz redakcji „Gazety Wyborczej”), Mariusz Ziomecki (były redaktor naczelny „Super Expressu”).

RMF FM – rozgłośnia radiowa, należy do Grupy Bauer Media. Jeden z największych wydawców prasy w naszym kraju.

Radio Maryja – katolicka rozgłośnia radiowa, prezesem jest o. Tadeusz Rydzyk, do którego należą takie przedsięwzięcia jak TV Trwam i „Nasz Dziennik”, niektóre związane umowami z TVP.

Opracowanie: Filip K.
Na podstawie: http://www.wikipedia.org
http://wolnemedia.net

Odpowiedzi: 11 to “W czyich rękach są polskie media?”

  1. Patriota4RP Says:

    Autor” troszeczkę” przegiął oskarżając Wildsteina i „RP” podobnie Fakt (wersja internetowa) można dowiedzieć się rzeczy o których gdzie indziej się nie dowiesz.
    Najwyższy poziom trzyma „Nasz Dziennik”
    Polecam jeszcze „Gazetę Polską”(niezalezna.pl),”Gazetę Warszawską”(dostępna w dobrych kioskach w Stolicy-tygodnik)

    • zalb Says:

      Akurat Fakt jest z tych politycznie poprawnych gazet więc trudno tu mówić, że to jakaś propolska i obiektywna gazeta. Pomijam już, że jej głównym zadaniem jest utrafić z rozkładówką w proste umysły najniższych warstw społeczeństwa. Do tego jest to całkowicie niepolska gazeta.

  2. Krzysiek Says:

    Wymienione powyzej media z pewnoscia nie sa Polskie! Sa w obcych rekach. Sa to media obce, szkodzace Narodowi Polskiemu.

    Sa Polskie media, nie wymienione tutaj, ale sa.
    Np Nasz Dziennik, ale zalatujace Kosciolem media Polakow w wiekszosci nie interesuja. W wiekszosci Polacy od tego typu mediow sami sie odcinaja, a szkoda. Polacy ogolnie sa do Kosciola przez Mass-Media zrazeni, bo zostaly Im wyprane mozgi. Kosciol Rzymsko-Katolicki nie jest idealem, ale jest znacznie lepszy od tego chlamu ktorym na codzien jestesmy karmieni.

    Osobiscie jesli nie mam ochoty czytac spraw religijnych tylko czyste informacje to siegam wlasnie po media wywodzace sie z np Nasz Dziennik, lub TV TRWAM, ale sa i inne.

    Nie oskarzajmy pana Wildsteina pochopnie, bo narazie robi dobra robote. Uczmy sie doceniac dobro a zlo eliminowac/ganic.

    • koko Says:

      Haha, a to wlasnie Ty jestes ten, co nie ma mozgu wypranego?!?!?! Hahaha. Za duzo Pana w czarnej sukni, za duzo pierdzenia z ambony, chlopie. Hahahaaaa

  3. waltan Says:

    No jak to w czyjych niemiecko-zydowski i masonskich

  4. zalb Says:

    Proszę mi tu nie atakować Wildsteina bo gość jest ewidentnie polskim patriotą i nie obchodzi mnie, czy jest Masonem, czy Żydem- istotne, że działa dla dobra Polski, a nie POlski. Podobnie „Rzeczpospolita”- jedna z najbardziej obiektywnych gazet, która nie poddała się układom z PO, znienawidzona przez PO, ich mocodawców i rzesze PeOwiec.
    Obecnie drugim takim obiektywnym medium jest rozgłośnia RMF FM, która w 2010 roku diametralnie zmieniła ton z podobnego do Zetki, TVNu na im przeciwny.

    • Lach Says:

      proszę mi tu nie pierd…ć głupot i obrażać patriotów !!!

  5. garbcio Says:

    komuna dalej zyje, tylko pod inna nazwa…

    • Lach Says:

      chyba miałeś na myśli żydokumune ?, to bym się zgodził !

  6. Irbis Says:

    Media są w rekach żydów chazarskich !

    • Lach Says:

      niestety !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: